alla jävla kärleksbrev

Idag, igår, i förrgår, förra veckan flera gånger , veckan innan den och flera månader tillbaks ska man svara på om man har med sej kärleksbrev.
"NEJ, det är ingen som skickar kärleksbrev längre" tänker jag i mitt huvud. Men sen dyker nästa tanke upp " VARFÖR INTE?"
Folk skickar kläder, muttrar och trista bre som räkningar osv,en och annan prenumeration trillar också ner innanför folks dörrar, men inga kärleksbrev.

Jag undrar då varför folk hela tiden ska hålla på att fråga om detta, är de för att de väntar just ett sådant brev eller är det bara för att de vill ha något att säga?
Hur som helst tror inte jag att man skickar kärleksbrev, fast egentligen kan ju iinte jag veta det. Eller har alla kärleksbrev en doft av parfym och är nedklottrat med en mängd larviga hjärtan? Jag googlade och kollade upp kärleksbreven,,,,
Då lärde jag mej en grej, det är bara löjliga (förmodligen tjejer) och folk (förmodligen tjejer) med riktigt läskigt dålig smak som får lov att skicka kärleksbrev. För på google var det enda jag fick upp när jag googlade "loveletter" och "kärleksbrev" riktigt taskigt desingade brev. De flesta innehöll hjärtan, rosor och nakna tjocka änglar,,, är det kärlek? 
Att jag skrev förmodligen tjejer beror på att alla kärleksbrev ,ska enligt visningarna på google,för att vara fullkomliga signas med ett avtryck från din mun som du ska ha målat tjock med ett rött läppsift...Ser inte framför mej så många killar som sitter och ska göra slutklämmen på sitt kärleksbrev som tar fram sitt läppsift och kletar på värre än någonsin och gör ett fläskigt pussmunnsavtryck..kan du se det?
Visserligen kan jag inte heller se speciellt många av dagens tjejer göra det heller.
Det kanske är så att  det är out of fashion att skriva kärleksbrev på det "traditionella" sättet.
Det kanske är våran generations tur att modernisera kärleksbreven?


För visst hade det varit mycket mycket roligare om det damp ner ett kärleksbrev istället för ännu en räkning på din dörrmatta nästa gång...
image1391

Kommentarer
Postat av: Give love

folk borde skicka mer kärleksbrev och sprida sin kärlek till världen!

2012-02-05 @ 14:31:30
URL: http://giveloove.blogg.se/
Postat av: Hanna

Faktum är att jag tror att du har helt rätt, men jag fattar mig i den kategorin som faktiskt skriver kärleksbrev. När jag reste iväg på semester skrev jag en A4 för varje dag som gick, lite som dagboksanteckningar fast absolut riktade till min pojkvän, och sedan när semestern var över skickade jag alla brev i en tjock bunt. Han blev oerhört glad.



Nu ska jag snart till Paris i två veckor och har planerat att skicka ett vykort eller brev för varje dag.



Så nejdå, ge inte upp hoppet helt! Det finns fortfarande folk som skriver kärleksbrev! <3

2012-05-07 @ 21:56:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0