Ahhh

Jag är så trött i huvudet!
Har jobbat på fritids hela dagen och det var enormt många barn eftersom skolan hade studiedag och alla barn är jättepigga!
Vissa av dem resonerar roligt
X: Har du ätit med pinnar?
Jag: Ja, men det är jättesvårt
X: Fattar dom inte hur man gör metall i Kina eller?
Jag: Jo det gör dom, men det är deras tradition, dom har alltid gjort det.
X: "Aha, så man måste vara Kines för att göra det bra liksom?"

Allt utgår från att vi är normen i ett barns huvud. Vi, Här och Nu vi vet alltid bäst och mest om allt.
Det är ju en helskruvad världsbild, men så funkar aknske barn, eller är det Vuxna som proppar huvudet fullt på barnen med den informationen. Fast "iochförsig" så är det ju svårt att förstå när man är sex år att det finns mer än bara Här och Nu. Jag har ett bra exempel på det.

Jag har en vän...JK
Hon har berättat om när hon var yngre. Hon trodde då att allt kretsade runt henne. Som efter sommmarlov och liknade då de andra barnen berättade va de hade gjort trodde hon att de ljög, för enligt henne "frös" allt som inte hände på den platsen där hon befann sig. Jag kanske bör tillägga att hon är en duktig teaterapa och spelade därför med på det som hennes vänner sa att de hade upplevt under sitt sommarlov.

Men som tur är har hon nu förhoppningsvis fattat hur det ligger till...

Nu blir det eftermiddagsmys tills det att det är dags för lite styrkemedelträning.

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0