kalas lördag

Nu har det äntligen blivit helg! Jag känner mej helnöjd över att ha jobbat hela veckan, cash och bättre samvete. Bättre samvete skulle jag behöva få en dos av nu, jag känner mej så läskigt elak mot min kropp, den är förkyld, har fått käka för mycket godsaker (och mer lär det bli idag) och inte hann jag gå och träna den igår heller. En upshapening på den! 

Förkyldningen sitter i nästan allas kroppar vid denna årstiden skulle jag tro, som sagt har jag ju jobbat på skola och dagis hela veckan och jag kan lova att barnen också har några små bacilusker som de inte är snåla med att dela med sig av. Tack alla barn! Sen till den vanligaste elinfunderingen angående förkyldningar...varför är man bara snuvig i en näsborre i taget?

Det är svårt, jättesvårt, att låta bli vitchoklad med nötter överdraget på en pepparkaka( jag tror det är pepparkaka). Vi har en del sådana godsaker i skåpet hemma, jag gillar det inte eftersom min karaktär är för svag för att stå emot en eller två sånna till en latte innan man börjar jobba kl12. Det blir alltså ett perfekt elvafika! 

Träning tror jag faktiskt inte att jag kommer att hinna med idag, det blir nämligen kalas hela dagen!
Det är en hård star på kalasfirandet idag, det börjas med det tuffaste av det tuffa, SLÄKTKALAS. Dock är det ett litet sådant, men i detta fallet hjälps det inte. Det är nämligen så att pappa har släkt från Dalsland och där tror jag att kalas är det roligaste dom vet, för dom vill aldrig att det ska ta slut! Det är bara "sittekalas" som pappa säger. Detta betyder att först är det smörgåstårta, när den är uppäten sitter alla och jäser och är nog egentligen helt nöjda. Men det är då som det är dags för tårtan, det är alltid tyvärr moccatårta eller swartswald, gästerna äter och äter....Nu tycker jag att det är mer än nog att bjuda på vid ett kalas men det tycker inte en äkta dalbo, nej för nu är det dags för sju sorters kakor och kaffe.
Jag fattar inte hur man orkar trycka ner så mycket mat, utan att röra sig, om man inte räknar de gånger man går upp för att hämta mer mat, eller den gången man står upp och sjunger. (men det värsta av allt som kan inträffa på ett "sittekalas" i Dalsland är när nått litet barnbarn till nån, som sen visar sig vara en av alla mina okända sysslingar och hennes morfar/farfar/morbror/eller tillochmed bror ska göra något slags shownummer med dragspel och falsksång.
Man mår inte bättre än när man får gå och lägga sig efter ett sådant kalas och låtsas att det aldrig hänt. 
 
Men sen ikväll är det dags för lite "20års raj raj" som K själv uttrycktde det. Det ska bli kalastrevligt, ska nu bara ut och fixa något att klä mej i!

Ha en Kalaslördag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0