3D cykelrace och cd rea

Vaknade kl 07,15 av telefon igen, Jobb på skola börja kl 08,00.....Brååååtom! Jag hann och har jobbat i klass 3D.
I klass 3D började det redan välla fram lite vårkänslor, trots de 12 minusgraderna. Det var KÄRLEK, en massa kärlek. Vem är ihop med vem?, får jag chans på dej?, har du pussats? 
Det var nu det började, det jag själv kommer ihåg jätteväl från 3:an, "bli-ihop-stadiet" (det höll väl förresten i sig hela mellanstadietiden också om jag inte minns helt galet)
Det var riktigt svårt att få klassen att koncentrera sig för femöre, det skicakdes "vill- du-bli-ihop-med-mej-lappar" genom hela klassrummet. Jag tycker det är hur gulligt och kul som helst. Det jobbiga kom ju när de började fråga mej, vissa tyckte så synd om mej för att jag inte hade en pojkvän, så för att vara snälla försökte de para ihop mej med killar i klassen, jag avböjde vänligt men bestämt!  När jag hade nekat till alla killarna i klassen försökte de med andra vikarier och lärare, jag fortsatte att tacka nej!

Elev: Hur gammal är du?
Jag: Gissa!
Elev: 17, du ser verkligen ut som 17.
Jag: Njaa...jag är lite äldre.
Elev: Men du kan nog ändå bli ihop med en 17åring. Det tycker jag du borde bli, jag känner en!

De var verkligen det enda som snurrade i deras huvuden idag.
 
Jag fick mail idag om att Cd-rean startar idag! Härligt! Jag ska shoppa!
Jag är sjukt sugen på Salem al fakirs album som släpptes igår. 
Något annat jag är helsugen på är att gå på nån skön spelning, lite ledsen för att jag missade
New Moscow igår på Trägårn.

Bandsläppet för Hultsfred verkar hittills lovande....

Blåa skor till våren, ja tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0