Söndag..sisådär 19,30

Nu är snart helgen förbi, det har vart en helskön och annorlunda helg.
Fredag: var bara hemma, lagade mat med pappa och det blidde kanon gott. Njöt av att sitta nedkrupen under mitt täcke och se på sex and the city och käka popcorn. Det var sjukt gott och jättelängesedan jag åt popcorn. Mums!

Lördag: Sov tyvärr heldåligt natten till lördag men när jag vaknade vart allt kalas. Det var sol och jag och JossanK och HannaHö begav oss ut på en promenix på Hunneberg, det var kalas. Solglajjerna på och en hel massa härliga saker att prata om.Vi började pratet med våran barndom och när vi kom hem till Jossan igen kändes det som om vi hade snackat igenom hela våra liv. Allt från första dagen i skolan till vilka skor vi var sugna på idag. Efter promenaden gjoirdes det lattes och åt på det som skulle föreställa Jossans Hallongrottor, det såg snarare ut som vulkaner, men smaken var kalas!
På kvällen blev det snack och middag och ännu mera snack. Jag läste en krönika om att prata var knark. SÅ ÄR DET! Jag älskar att prata, prata om allt oviktigt, prata om allt som är viktigt, prata om allt som är trist och om allt som är helbra. Av prat får jag en lite flummigt skön känsla, kanske som att vara hög. Shit va bra att kunna prata sig till ett tillstånd där man mår som bäst. Men "i och för sig" är det inte alltid kul att prata, pratet ska ske under säkra omständigheter
nr1: inte när jag äter frulle och läser tidning
nr2: inte när det handlar om trista saker så som pengar
nr3: inte när man ser på TV


well well well...prata gjorde vi iallafall klockan blev två när jag kröp ner i min bästaste säng. Jag lyssnade lite på Vaken med p3. Det ver minst sagt underhållande. Människor som ringer in som behöver prata, ( knarka) de pratar på om sin vardag. Snubben från Borås som hade bjudit på smörgåstårta på sin 45års dag som ville höra Creedaence med låten proud mary. Och mannen som försökte göra sitt eget " jag är mitt i stormen repotaget" med inlevese som skulle kunna nocka Persbrandt. 

Idag söndag: 
Vaknade och gjorde något som så onvanligt som att se på några sköna avsnitt av Sex and the city. Sen var det dags för att köra Jossan till flyplatsen där hon skulle styra kosan mot London igen. På vägen dit, jisses vad det blåste. Vatten på vägarna och smärre kaos. Men sammanlagt har det var vart en kalasmysig helg. 
Nu ska jag koka mej lite te och tända mina nyinköpta vaniljljus och se på någon skön film och sedan vakna upp till en ny arbetsdag som dansvikare. 

Må väl alla Sköningar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0