jag snackade julfeeling igår....

Inget emot vad jag kan göra idag, dels att vädret har varit helt förträffligt juligt....men inte ljuvligt!!
Hade jag haft ett annat jobb hade jag tycket att vädret var just ljuvligt, men är man brevbärare och det snöar, snöar och snöar och man har en cykel som man bara faller omkull med och desutom får skjuta framför sig på en tur som man vänligtvis brukar köra med postenmoppen är det mist sagt jobbigt! En tur som brukar ta ca 2 timamr tog idag much much longer time...

Well well när jobbet var klart och man cyklade hem pissvåta stumpor tycket jag ändå att det känndes fint. Väl hemma kom den över mej igen, julfellingen, slog på tv och damp ner i soffan efter att släng av mej alla arbetskläder och bytt till tjocktröjor gånger 2 och stooora mysbyxor och lagt mej under filten, och då, på tv visas mupparnas julsaga, jag somande gott i soffan kan jag lova!

Nu är jag tröttare än tröttast och väntar bara till klockan är dags, iallafall icke pinsamt tidig tid, för att gå och lägga mej.

Så dagens outfit betåsr jut nu av
mysbyxor
raggsockor
ett uselt gammalt brottarlinne
en hood
en stickad kofta
fliiiiiiisfilt
funderar starkt på vantar, mössa och halsduk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0