skanstullsvandrarhem

Morgonen efter en lååång dag!

Resumé, here it comes!
Jag åkte hemifrån tidigt för att hämta upp resten av gänget, var jag i tid, oj ja! Var resten av gänget i tid, ja om man går efter deras klockor.. Well well väl på väg i bilen som jag hade sett till att fylla med ett gäng bra skivor begav vi oss mot Stockholm. Det tog ganska lååååång tid att åka för våran bil, men det tog ännu längre tid för resten av sällskapet som hade problem med magar och kaffesug och kissepauser. Men som ni alla har fattat så är vi nu framme och jag är först vaken och nyduschad.

Nu till varför vi skulle hit!
Vi var på MIKA igår, Annetxet, Globen!
Och ahhhhhhhhhhhhhh! va underbart bra det var!
Nu vet jag inte hur mycket jag ska snöa in mej på hur konserten var, men lite måste iallafall komma ut i ord!
Here we go!
De släcker ner i hallen, det blir nästan knäpptyst, ridå går upp, på scenen finns ett ballt band, en stor blå ballong,,,,ballongen spricker och ur den kommer en naken stoor kvinna med vingar på rygggen ( ja! det låter läskigt knäpp, men var döfiffgit för att fånga publiken snabbt och en aningen som om det är i en fantasi värld) Sen inleder han med "Relax take it easy på ett sätt som jag aldrig trodde att det skulle gå att göra den låten på, stämmingen ca 9967 grader i lokalen!
Big girls är nästa låt, poff så står det en enorm stor uppblåst docka långst bak på scenen, Mika är en kille som vågar gör det kul för sin publik, det skulle kunna snudda på gränsen till barnsligt men det väger över till den sidan att det är genialiskt och roligt och alldeles UNDERBART!
Jag föll starkt, otroligt starkt för hans energi och framförallt all energi som bara sprutade ur honom när han framförde Love today med ett trummsolo som heter duga!
Killen vet exakt hur han ska göra för att fånga och tillochmed trollbinda (om det nu är ok att använda det klyschigaste ordet du kan använda i recenssionssammanhang.)

Ska jag sammanfatta spelningen skulle jag använda

Stort, pompöst, skämtsamt, underhållande, showigt, proffsigt, stort barnkalas( jätteballonger och konfetti), mästerligt, ödmjuk och ett jävla hålligång.

spelingen hade inga dippar, det var bara toppar, en starkt uppåt gående kurva i 1,5 timmar! så när vi skulle gå därifrån känndes det som att komma ut ur en sagobok, för allt som hände på scenen, färger former och gladpopmusik finns just i sagoböcker.

En extra grej jag måste påpeka, hans sätt att röra sig, hans sätta att använda sig av kroppen är till stor hjälp för att få fram det han vill med sina låtar, han har störtkoll på snygga poser och vet precis hur han ska hålla in och ösa på med tokhopp och kickar.

En tanke jag inte kunde rubba från mitt huvud var att det är är nog vår tids svar på Freddie Mercury.

Bilder från spelningen kommer då jg kan koppla in kameran, typ imorgon!

Nu ska vi se på vad dagen har att bjuda på, ska kika om någon annan har slaigt upp sina ögon.
Det är föresten ett under att jag in föll ur min säng i natt, högst upp ca170cm sov jag utan någon kant mot golvet, nervöst pga mina nattliga movements.


senre ikväll blir det 20års kalas, denna helgen är speedad men rolig!


image1281 
image1284 

Gissa vad det står!!!


Kommentarer
Postat av: Jessiica

ååh, Mika var så jävla bra i går
:)

2007-11-10 @ 20:03:48
URL: http://Jehssica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0