killar

Här nedan förjer en artikel från KING!

Läs och lär!



Expressen Fredags modeguru listar!

Cecilia B. Jonson, modechef på Expressen Fredag, listar fem saker killar måste lägga av med.  

T-shirt plus kavaj

Okej: Kille på väg till lite lagom uppstyrd tillställning. Kostym känns för dressat, jeans för nerklätt. Lösningen: T-shirt och kavaj. Är det bra? Nej. Det ser svennigt ut. Sportstudio-svennigt. Vid mittemellan-casual tillställningar är svarta jeans, eller svarta välsittande byxor och en clean skjorta, gärna med upprullade ärmar ett tusen resor bättre alternativ.  

Hårgelé

Det finns hårt vax, mjukt, geggigt, segt, blankt, mjukhårt vax. Herregud, det finns hårvax för alla typer och hårtyper. Så varför hålla på med hårgelé? Så att ni ser ut som igelkottar? Eller ännu värre: Fredrik Ljungberg 2001.  

Finskor

Det finns så oerhört många män som har ett par "finskor" stående i garderoben. I vanliga fall har dessa killar kanske på sig sneakers eller mockaknytskor eller liknande, och så har de ETT par dojor som åker fram när svärmor fyller 60 eller systerdottern ska döpas. Varför män tror att denna typ av sko står utanför modets svängningar och aldrig behöver uppdateras är en gåta. Jag har sett rysliga "finskor" med centimetertjocka sulor (som dessutom går en bit utanför själva skokanten) och fyrkantig tå och äh... jag inte ens prata mer om det. Ta bort.  

Häng

Det fanns en tid när ett käckt litet byxhäng kändes exotiskt och hippt. Det var typ 1998. Det är snart tio år sedan. Okej?  

Kalsongkant

Nej, det är inte ballt vare sig att ha Calvin Klein, Tommy Hilfiger eller gud hjälpe mig, Björn Borg-kalsonger. Och det är definitivt inte sexigt med den där resårkanten som ni låter sticka upp ovanför linningen i bland. Som en vadå? Sexteaser? "Jag har sparat studiemedlet duktigt och haft råd att köpa annat är H&M-kalsonger-teaser?" Ni hör själva. Funkar inte.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jävligt sant!

2007-10-24 @ 16:10:51
Postat av: lars

fan vad ball jag känner mig som inte kör med något av det där. höll med speciellt mkt angående hårvax och t-shirt+kavaj.

2007-10-25 @ 21:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0