vi var på håkan hellström igår

Japp så var det!
Vi åkte ner till Gbg träffade Lina och hennes roommate Therese och satt på en uteservering och njöt..Sen var planen att dra till Liseberg för att kolla in håkan. Sagt och gjort så hade vi verkligen slängt oss på en spårvagn som tog oss till liseberg där vi var långt ifrån ensamma! Det var mycket randiga tröjor, många hattar, lite kajal runt vissa ögon, väskor som hängde i knävecken, det fanns en åldersgrupp vi kan kalla 50+ som var där lyckliga och kära, det fanns en annan grupp vi kan kalla 25-30+-0 som var där i och sköt barnvagnar framför sig och kramades och gosades i stickade tröjor och allvädersjackor. Sen fanns även ålder gruppen 15-20, där fanns det många olika sorters männiksor...( det gjorde det såklart i de andra grupperna också, men jag gillar att generalisera). i gruppen 15-20 fanns det riktiga muntergökar, och storhångelkids, sen fanns ju så klart de deppiga killarna som tror att de är ensamast i världen och som tror och vet att de kommer bli exakt som Håkan en dag, "missförstådda kommer få sin upprättelse"! Sen fanns tjejgängen som mest stod och fixa sig i håret, så att det skulle se lagom ofixat ut sammtidigt som det sjöng med i hans texter för full hals. Nu kommer jag till den största gruppen som fanns representerad....och det var svenssonkids som är glada och nöjda med sina liv som gillar att båda dansa och sjunga med till håkans musik i septemberkvällen.
Innan spelningen började frös jag, men efter ett tag in var jag jättevarm, massa massa människor i rörelse till musik skapar faktiskt en sjuk värme. Det var i stora drag en bra spelning, ösigt och himmla schysst med alla bilder som projektserades på backdropen, även om håkna är långt ifrån min favvis, så gillar man det, stämmingen gör så mycket mer med musiken, klyschigt, men svårt att frångå.

image992

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0