småbarnsföräldrar vs "vuxen"barnsföräldrar

kl är 10.39 när jag börjar skriva detta inlägget......ha det i tanken när ni läser fortsättningen i detta inlägget.

Det är alltså söndag morgon
Jag kom hem så sent som man brukar göra då man har haft en superdunderkul kväll med sina kompisar.
Vilket betyder att jag verkligen skulle ligga och sova denna tiden, men NEJ!
Som bekant bor jag ju "hemma" eller hos mamma och pappa.
(just i denna stunden är jag mer än säker på att det är dags att flytta, ni kommer inte tro era öron, men det är svensktoppen jag hör igenom dörren som jag stängt till ordentligt för att kunna få vara ifred)
Min morgon har varit allt annat än underbar, den har varit********
Jag vaknade till, gick upp och kokade te och ville krypa tillbaks i sängen och glo på många episoder av VÄNNER.
Men det var inte mor och far erikssons var det optimala sättet att starta sin söndag på.
Far eriksson tyckte att läget för att sätta in en centraldamsugare
kunde inte bli bättre än kl 10.03 en söndag morgon.
Så trots protester och grymtande från min sida är det just vad som pågår i huset.
Då kanske ni tycker att vaddå, att sätta in en centraldamsugare kan väl inte störa såpass mycket, men JO!
För den up and commin damsugaren ska ha sin base i min garderob(bara det är överjävligt)
Så det betydde att det var bara att stiga upp och dra ut varenda pinal ur garderoben,
just nr jag hade fått ordning i den.

Så det är nu jag kommer till RUBRIKEN
Jag har fattat att när barn är små är det dem som ser till att deras föräldrar håller sig vakna och inte får ordentligt med sömn.
Men när barnet närmar sig 15 vänder detta, och då är det istället föräldrarna som ser till att barnet inte får sova den tiden de behöver eller vill.
RÄTTVIST kan man tycka.
Men HEY, föräldrar väljer ju ändå att skaffa barn, då måste de tycka det är ok att tappa många timmars sömn varenda natt.
Men barn/tonåringar/eller sådana som mej som borde bo själv, vi har ju inte valt oss till situationen.

Hmmmm, jag vet inte om jag kom fram till något bra, men det är såhär läget ligger.
Har du en billig lägenhet liggandes som kanske mest ligger och skräpar är det helt OK att höra av sig.
Tacksam för alla förslag. 

Ska fortsätta och lyssna till svensktoppen, frysavfrostning och hammrande och en hackig konversation om damsugare, olika rör och hur många gånger om året man faktiskt behöver frosta av frysen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0