hemlös

God Morgon alla ni som sitter inomhus i era hem och har frukost i magen och är varma om kroppen.

Igår kväll fick jag min årliga julångest. Det är inte julångest som innefattar, julklappar och klänningsletande.
Det är min årliga julångest över att känna mej som en mindre bra männsika.
Jag har "allt" jag behöver för att leva ett gott liv. Men det är så många som inte har det.
Människor som inte har något tak över huvudet, människor som plockar ut sin frukost ur sitt kylskåp.
Alla hemlösa, hungriga och ledsna människor.

Idag ska jag göra vad jag kan.
Sorgligt att jag inte alltid gör det, men jag ska försöka kompromissa med att ha en bra-elin-dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0