in med det bara...

just is denna stund sitter jag och matar mej själv,
med kaffe, smörgås och ipren, kan inte tänka mej en bättre fredags lunch.

Jag har jobbat idag, skönt att se människor och andra väggar, men hej vilken mansröst jag har fått.
har ju inte pratat så mycket när jag sutiit och legat hemma, så när jag öppnade munnen för att hälsa imorses,
blev både jag och den jag hälsade på förvånade av den mörka djupa stämma som kom ur munnen!
Skumt!

J.jo ringde förut, hon blev paff" fan, du låter som en hel man" ,
sen var hon min kompismamma som hon alltid har varit och komer nog vara ett bra tag till framöver,
hon kommer med tips råd och förmaningar som jag kan behöva.
Det är skönt när någon talar om för mej vad jag ska göra ibland.

En sak jag funderade på igår....
Jag såg på repris av fråga olle, då var elin kling med, hon kallade sin kille för KARL!!!!!
WHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
WHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ IGEN!!

Det hände bara inte en gång utan Flera Gånger, är det inte läskigt??
Jag vet inte det kanske bara är jag som har problem med just ordet karl, det är bara så oattraktivt, fult, överklass+värmländska, robust, östermalam-tant, jaaa det är fan läskigt!

Jag måste göra något åt att folk använder begreppet KARL, så jag sökte på synonymer.se
då fick jag fram följade ord....många riktigt roliga och betydligt trevligare...eller?

man, manlig person, mansperson, manfolk, karlfolk, herre, sälle, prisse, jeppe, snubbe, kurre, fyr, tjomme, lirare; äkta man, gubbe; arbetare, dräng, tjänare;

Vilket ord gillar du bäst / sämst?

Sen var jag ju tvungen att checka upp motsattsen till karl, alltså..hmmm. Kvinna är ju synonym till man egentligen men jag kom inte på någon motsatts till just karl.

dam, fruntimmer, kvinnfolk, kvinnsperson, kvinns, lady, madam, tant, kjoltyg, tjej, donna, brud, brutta, krok, tjack, eva, femininum, käring, matrona, kona; fru, maka, hustru

jaha...
som ni ser strök jag de ord som jag tycker känns förlegat och omodernt, för vem fan vill vara ett fruntimmer, kjoltyg eller en jävla krok??
Då är jag hellre TANT!


Era åsikter hitåt!!!!


image1632

Kommentarer
Postat av: jossan

PAJSARE! du glömde pajsare!

2008-02-08 @ 15:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0