bibblan

Jag åkte till stan, för att fika och prata om inget och allt, men min fika dejt var sen så jag stack till bibblan.
Det var hur mysigt och roligt som helst där, har inte varit på bibblan sedan jag var 14 år skulle jag tro.
Jag hittade två stora kassa med böcker.
Böcker om Thailand och Malaysia och en hel hög med mode böcker.

När jag klev in på bibblan väcktes en lust att läsa för första gången på länge, så nu jädrans.

När jag räckte över mitt lånekort till bibblantanten såg jag min namnteckning
som jag hade skrivit på baksidan kortet, den var inte purfärsk.
Jag började skratta, den skrev jag när jag var 6år
och vi var med 6års gruppen på bibblan för väcka vårt intresse för böcker
och man fick stå  på en palla för att räcka upp till lånedisken där man sen fick skriva sitt namn på sitt eget bibblankort.
Tänkte nog inte då att jag skulle stå där 14 år senare med samma lånekort.
Nostalgi.
image1481

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0