jag känner ett starkt köpsug

Och det som suger mest nu är Converse Chuck Taylor
image1456
Detta är ett par skor som jag har en hatkärlek till
Jag älskar att ha på mej dem
Jag hatar att så många människor gillar dem
Jag älskar att de funkar till nästan allt
Jag hatar att de är för kalla för att ha året runt
Jag har älskat dem sedan jag fick mitt första pr ca 3 år gammal
Jag hatar att mina lila är två storlekar för små
Jag älskar att jag är i behov av nya
Jag hatar att jag inte har alla fäger som jag vill ha
Jag älskar att den ser töntsöt ut

Nu har jag många anledningar till att köpa mej några nya par, mina som jag har nu ser trötta och slitna ut.
När jag köpte mitt andra par gjorde jag allt för att få dem att se trötta och slitna ut.
Jag gick där marken var som söligast, o ja, jag ritade på mina skor!!

I en trappuppgång finns det ett par just sådana Chuck Taylor som står och ser ledsna och trötta ut, de är inte ens ett par, utan det har skett en skilsmässa, en är svart och en är röd.
De är fullklottrade med Anarkist symboler, de innehåller ett rocklexikon om man läser noggrant och de har fått upphottade snören.
Pimp my sko!
Här föds ännu en hatkärlek till dessa skor.
Jag blir glad då jag ser kreativiteten som dessa skor lever under, men jag blir ledsen över att de inte får vila, efter ett tag borde man ställa dem på ett museum eller på en hylla, för det är historia i dessa skor.
Pension åt skorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0