kvinnor är från venus och män är från mars....thats just bullshit baby!

Kunde inte hjälpa det men det är en rubrik som är härligt uttjatad!

Igår kväll blev en kväll som inte blev som jag troddde att den skulle bli, mest nagativt men det förde med sig en hel del info om det motsatta könet. Iallafall om man väljer att se på saken ur de kvinliga perspektivet.

Vi skulle ses på plats nr, 1 för att käka och spela spel ihop, men så blev det inte. Att det inte blev så berodde på ett problem som kan ses ur två olika perspektiv, ett kvinnligt och ett manligt, eller? Är det bara en tillfällighet att det är en kvinna och en man , om det hade varit två snubbar eller två cicks som hade haft samma problem, hade samma konflikt uppstått, hade man då sett problemet på samma vis? Eller beror det på vilken situation du lever i just nu hur du ser problemet? Det som den stora fråga är, är det möjligt att få den motsatta parten, kvinna eller man, att inse problemet och dessutom se det på samma sätt som den personen som tog upp det?

Jag tror tyvärr själv att svaret är nej, om det inte är så att båda parterna har upplevt exakt samma sak som har genererat i samma feelings....

Sen kommer nästa fråga, är upleverserna samma för kvinna som man?
Eller är det så att Kvinnor analyserar mer och färglägger och att män bara gör en enabb skiss..?
Jag vägrar att tro att det är så!
Jag vill och tror att det ligger i personen i sig.
Jag har belägg för att det är så det ligger till!!
Vi satt runt köksbordet och åt och pratade som vanligt och kom då in på ämnen som " Hur ÄR min pappa?
Vissa av oss ansåg sig ha en pappa som var femenin/grabbig/pysslig/händig/sportig/modifeierad osv...
Det vill säga att alla killar är inte sådan som bara skissar, det finns oljekonstnärer ibland oss som inte drar sig från att använda alla färger.

Klart som tusan är det ju då såklart att problemet ligger hos en person och INTE hos ett KÖN.

Jag tror att i just denna frågan, i detta problemet är jag inte inblandad men som  jag ändå upplever , upplever jag det på mitt vis, and here i go, de två underbara människor som är i problemet just nu ser det på sitt sätt, just nu. Jag lovar att problemet kommer komma i helt annat ljus då vintern är över. HOLD ON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0