musikalfever

Kom just hem från MammaMia filmen(musikal) och satte mej i soffan och dåså, RENT(musikalfilm).

Jag gillar det, plastigt, dans och bara ytliga feelings. 

Mamma Mia bjöd på bra musik, finfint foto och mycket skratt. Jag blev väldigt generad vid många många tillfällen, jag vet inte riktigt varför jag blev rosig om kinderna, men så var det iallafall.
RENT är ju inte lika glad, den ska vara lite svårare, men det är ändå märkligt när en dialog eller monolog utbryter i sång.

Men men , är det musikal så är det.
NU kom jag på varför jag gillar det, jag älskar stämmor, tydligt och mycket av det!=musikal.
Och om jag måste lista någar av de musikaler jag gillar bäst är det RENT, Hair, Mamma Mia, WE WILL ROCK YOU, moulin rouge.
Fast jag tror att jag gillar de flesta musikaler om jag ska var helt ärlig, det är ju fötusan musik.
Confession, musikalgeek.

Innan bion åt vi middag på teatergränd, cesarsallad med kyckling och vin utomhus, inte varmt, men utomhus.
Jag har haft en finfin kväll.


Kommentarer
Postat av: Robin

Moulin Rouge<3 =P

2008-07-12 @ 20:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0