dagen efter den svenskaste av dagar

Jag vet inte hur det kommer sig, men vissa saker upprepas så fort det har varit kalas.
1.
 jag är säker på att jag kom hem själv och gick och lade mej själv, men mitt i natten vaknar jag av en okänd arm, "vems jävla arm är det här" tänker jag innan jag efter mycket tankeverksamhet inser att det är min egen djup sovande arm som ligger brevid mej, okontrollerbar.

2.
Vaknar dagen efter och är vrålhungrig och lite smått vimsig

3.
Upptäcker sår på mina ben
, alltid. Idag ahr jag sjukt ont runt knät, va fan, jag gick ju bara in i en bordskant, så hårt var det inte, men idag är benet helt ömt.

4.
Jag blir äckligt effektiv.

Högen av kläder som har legat pinsamt länge, kommer iordning, hängs på sina galgar, viks ihop i sina lådor, dammsuger samtidigt som jag passar på att tvätta samtidigt som jag duschar och borstar tänderna.

Nu väntar jag på att bounda med vännerna och ladda med lite Sex and the City, inför filmen som vi ska på imorgon, och kanske stoppa i sig lite hederlig bakisskakismat, pizza.
Det galna är att jag är inte bakis, trött men inte bakis.
Jag dansade för mycket ör att hinna dricka.
Skönt då och skönt idag.

Kommentarer
Postat av: Hp

Ha en fin dag du ! ;)

2008-06-21 @ 12:42:20
URL: http://hape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0