malaysia/langkawi och pics

168185-1730168185-1729168185-1728


Vi lamnade Kolipe igar och fick se en finfin solnedgang.
Kom i land och mottes av en stad, jag vet inte vad jag hade tankt mej,
men att motas av starbucks och manniskor kladda i annat an just surfshorts och saronger var inte min bild av Langkawi.

En snubbe, en taxisnubbe hjalpte oss BIGtime, vilken parla.
Vi hade ett namn pa ett hotell som skulle vara billigt och rent sa vi bad att vi skulle bli korda dit,
 efter ca 30 min i minibus var vi dar och det var saklart fullt.
Det ar da taxisnubben visar sin parlemorsida, han fixar och sonar och nasta stopp bilr ett annat hotell
men efter han kollat rummen med anna och hanna kom han tillbaks och rynkade pa nasan,
Next stopp bilr dar vi nu bor, AB motel, rent och madrasser.
Efter forra natten da jag och hanna sov pa nagot sa skont,
vi sov pa nagot som liknade en utsliten strandmadrass pa bentong, kanndes precis som nar jag ligger pa betongbryggan i sommarstugan,
skillnaden ar att jag slipper spendera min natts somn dar. 
Vi var mer an nojda av att motas av randiga lakan i godispatellfarger.
Sa tack taxisnubbe!

Nar vi duschat oss och smorjt in vara nagor roda kropppar begav vi oss pa jakt efter foda.
Annu en gang blev jag sjukt impad over hur vanliga (snalla, fan att det inte finns ae) manniskorna har ar och framforallt deras braiga engelska.
Vi kom till en finfin resturang, det var en sadan plats dar man kande god FENG SHUI,
hahahhaha, bullshit, jag kan inget om Fengshui.
Men jag kan saga som sa, man stormtrivdes.
God mat och enormt trevlig och hjalpsam personal som gav oss tips och trix som vi defenetivt ska avnvanda oss av.

Nu ska vi snart bege oss in i city for lite shopping och forhoppningsvis bio.
Sen blir det annu en harlig natt pa en madrass!


Kommentarer
Postat av: syster

åhh jag är så avundsjuk!! men på söndag bär det av till hafjell å på hemsidan skriver dom att solskyddsfaktorn är vktigt att ta med sig under denna påskveckan :D så man får bäl hoppas på det bästa! en på vbg group där jag praktiserar nu är nyss hemkommen från malaysia , han sa att det var fruktansvärt billigt där.. så nu undrar jag om du shoppat mycket? :) hade så bra! kram Kajsa

2008-03-18 @ 22:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0