fund:

Jag älskar att sitta och iaktta människor, inte spana, utan bara titta och fundera över hur deras liv ser ut.
Hur de tänkte när de valde kläder i morses när de steg upp.
Vilken te-smak de gillar bäst.
Om de är singlar eller upptagna.
Om de är köttätare eller veggosar.
Har de något husdjur, och i såfall vilket?
Vad drömmer och tänker de på?

Jag kan som sagt hålla på i evigheter.

Nu har jag suttit på espresso house och utkastskrivit min färdigt min hemtenta, kanske inte det bästa stället kan tyckas. Men det är det för mej, det är inte tyst och det är inte ensamt och det blir inte tråkigt.
Fastnar man i formuleringar kan man bara ta en pause och spana, kanske tjuvlyssna lite på människorna omkring sig och sedan återgå till skrivandet.
Sedan hjälper det mej att komma utanför mina fyra väggar, det blir mer effektiv tid då jag inte behöver fundera över om jag ska ta mej an diskberget nu eller senare osv.

En annan underfin sak med att sitta där jag sitter är att jag har utsikt, jag sitter liksom på ett lite cafeloft, människor passerar runt mej och under mej och de inspirerar mej! 

Livet är lite som en catwalk när jag tänker efter. Alla människor blir på livets catwalk både sina desingers och modeller, perfekt kombo om du frågar mej.


Kommentarer
Postat av: P

Jag älskar också att iaktta människor. Det är nog något av det bästa jag vet.

2008-11-22 @ 01:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0