måsten?

Två timmar ute i kalla kalla, soliga och sköna vädret har jag gått och fixat och donat med saker som jag hade på min att-göra-lista.
Har funderat lite över det där med mitt sätt  att göra saker vs. nyårslöften idag.
Jag bestämde mej att inte ge några nyårslöften pga att jag bara blir storbesviken på mej själv efter som jag aldrig lyckas hålla dessa löften. Som ofta innefattar de klassiska ingredienserna som att äta nyttigare och träna mers osv.
Ett annat sätt att se på det där med nyårslöften, är att jag kanske borde göra några för mej själv som skulle få mej att sluta alla mina måsten och borden och mina krav på effektivitet.
Jag kan bli störd på mej själv eftersom jag gillar att ha det lite jävligt för att sen kunna njuta av det göttiga.
Ett exempel på detta är att jag älskar att gå ut och gå i de jävligaste sorters väder, ösregn, snöstorm osv bara för att få njuta av att komma in sen och krypa in i en filt i soffan. Ibland kan jag önska att jag bara kunde låta bli att ge mej ut och istället njuta av att sitta inne och njuta av att jag faktiskt inte måste ge mej ut för att sedan kunna njuta.
Jag önskar att jag kunde gilla läget lite mer och lite oftare.

Har du några löften, funderingar, önskingar eller tankar om år tvåtusennio eller tjugohundranio?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0