missade spelningar, dans och saker som kanske hände

vaknar upp, det är påtagligt att jag inte låg hemma på soffan igår. det blev istället ett festligt kalas och sedan en sjuk massa dans. nu ligger jag i sängen och gör just precis bara det, ligger, min kropp orkar inget annat. det krävs lite frukost, kaffe och musik innan jag blir människa igen.

Men en resumé över min kväll ska jag nog lyckas peta ihop för den som intresserad av att läsa om en kalaskväll. Here it goes; Efter att ha fått sova lite middag,jo det är sant jag och min husgäst gick och la oss för att sova på eftermiddagen¨, det var visst ansträngande för oss att fika, äta och strosa..Så skulle vi börja göra oss i ordning för kvällen, men det blev istället att vi satt vid köksbordet invirad i våra handdukar, lyssnade på Paulo Nutini och pratade istället, sen fick vi välldans brått för att hinna med bussen. Väl framme på festen,med en miljard nya ansikten, var det kalastrevligt. Malin och Josefine som stod för festen hade gjort fint och de hade även styrt upp lekar. Så efter någon timma på festen stod vi alla på rad och sprang och sjöng i ett välldans tempo eftersom vi  lekte någon slags sångstaffet och vi förändrades från att varit helt okända för varandra till att bli ett sjukt tight peppat lag som till sist ändå förlorade..pissigt men sant. Senare på kvällen och några glas vin senare drog vi oss in till Pustervik. Vi kom dit just när spelningen var över, vilket känns lite som mitt tema för denna helgen, missa spelningar och dricka vin. Hur som helst, några snubbar från Väners var med och ordnade och donade kring denna spelningen så även om vi missade spelningen hann vi både dansa och prata med dem, inte illa pinkat. Sen fortsatte vi kvällen med en massa dans till våra fötter inte orkade mer och fick göra en sista kraftansträngning för att springa efter bussen som körde oss hem.


Det hände saker igår som jag idag funderar över hur det gick till..och hur jag tog mej mod och sedan fegar ur så brutalt att jag nästan trodde att det jag just gjort aldrig hänt.



bilder finns en massa, men inte  på min kamera så jag måste vänta för att slänga upp dem, men lugn det finns bildmaterial som är värt att vänta på

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Tack så jättemycket!

2009-09-20 @ 14:54:55
URL: http://malinnelinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0