"Höstdagjämning= dagen är lika lång som natten"

Åh den pigga vädertanaten på tv 4 verkar tycka det är helkäckt att det är just höstdagjämning idag, då dagen blir lika lång som natten" Jag är inte beredd att hålla med henne. Att det ska vara mörkt när man stiger upp och mörkt när man knallar ut från skolan..jag vill inte ha det så. Jag är fortfarande inte helt okej med att jag ska behöva ta på mej jacka, ännu mindre beredd på regnjacka, för någon sådan äger jag inte, men jag skulle behövt en idag då regnet väckte mej genom att knacka på mitt fönster.

När jag sitter här i soffan och surar över att läget är som det är, grått, blött och trist, pratar jag även med min vän J.jo. Hon är klok, som övertalar mej att försöka se det mysiga i skitvädret en stund. Det har jag alltid varit grym på innan. Men i år har sommaren varit mitt allt. Men jag ska försöka tänka på vad J.jo sa och tänka på hur jag gjort alla andra år. Tända ljus, njuta av slippa dåligt samvete över att sova länge på mornarna, bli rosig om kinderna av en promenad, äta varma soppor, bli mössruffsig i håret, ta på sig raggsockar när man kommer hem och använda fina tumvantar. 


 

Kommentarer
Postat av: jos

du är ju mysprofs number one!

2009-09-22 @ 10:07:52
URL: http://armagenglad.blogspot.com
Postat av: h

vintern kan vara mysig... men inget slår sommaren!

2009-09-22 @ 13:23:13
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0