drömmar om något annat än vardag och kaffe

Det har varit en vanlig vanlig vanlig dag idag och kommer nog att fortsätta som det... 

Igår hade vi spel-eve at JossanK, det var snorkul. Det blev spelen pratmakarna och orangino...men orangio ändrade vi om lite, vi var egentligen för många för det, vi gjorde då om det till en läskig variant...
Vi gjorde så att påståendet lästes upp och man skulle sen peka på den som stämmde bäst in på det..Det var läskigt läskigt!
Jag fick kort med påståenden som
* "luther sitter på min axel"- jag har många måsten i min vardag = STÄMMER
* "sökare"- jag söker efter meningen = oväntat, men stämmer väl lite...
* "hurtbulle" - åt det käcka hållet = stämmer
* "gnällig"- finner alltid något att gnälla över= Jesbox det är jag!


hursomhelst, kunde överskriften varit cynisk och trist tant som sportar?!!
Härligt!!  

Well well!

Jag var förvånad hur samlade vi var( 9 pers ) om hur vi uppfattar varandra. Ingen person är den andra lik. Men jag funderar på om det verkligen är så att vi ÄR som korten beskrev. Eller är det bara så att vi har tilldelats och tilldelat oss dessa roller för att få en funktionerande grupp. Alla personligheter fanns med...
Bullmamma typen
Storasystertypen
"det-löser-sig -alltid"typen

Bohemtypen
"jag-gör-allt-bara-jag-får-som-jag-vill" typen
"duktig-på-alla-sätt" typen
cyniker typen
osv osv osv...

Blir man vad som föväntas av dej, eller väljer man själv ?

Idag har jag haft tankarna på annat än vanliga vardagsbekymmer, jag har funderat på min framtid, vad vill jag? mmmm vad?
som en sann gnällspik och cyniker ska jag väl tänka : "ähhh...skitsamma, det blir nog bara tråkigt och trist anyway"
Men det gjorde jag inte! Jag jobbade med min lilla hjärna och försökte få den att tänka positiva tankar och det funkade bra,,,nu är jag hoppfull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0