summering av mitt 2007

Det är en aningen tugnt att göra listor över ett år som har passerat, men däremot gillar jag att läsa när andra männsikor sammanställer årets sköna stunder...Jag funderar lite själv på hur jag ska göra...

Först hade jag som tanke att lista upp månad för månad, men det kan bli en aningen segläst, så itället blev det tankar som mest bara ploppade nu och är, ta det för vad det är, den är en jävla sammanfattning av mitt år, av mina tankar.

Jag har haft riktiga musikchrashes i år, det har varit, Fiest, Jacke Penate, Babyshambles, Jamie T, säkert!, Salem al fakri, The knife, mycket musik från det glada 80talet, Moneybrother, Queen, Kate Nash, Stevie Wonder, Those dancing days, Oh laura, Amos Lee,...listan är inte klar här!

Jag har drömmt om att slå in mej själv i klänningen,
jag har använt mitt One of a kind armband tills det gick i tu.
jag har haft nästan enbart färgerna svart grått och vitt på mej under året.
Jag har druckit kaffe i brist på annat att göra
Jag har tänkt mycket på sommaren, både innan och efter, en besvikelse vädermässigt men nöjd på det presonliga planet. 
jag har blivit mörkrädd 
Jag har nattdrömmt om en väska. 
Jag har blivit, förvånad, glad, chockad och jätteglad då vi fick reda på att K skulle ha två små kiddos.
Jag har blivit tillsagd om vad jag skulle må bra av och valt att ha sellektiv hörsel under dess predikningar.
Jag har nått ett fysikt mål av att springa snabbare och längre än vad jag hade trott att jag skulle palla.
Jag har varit på min första ensamsemester
Jag har haft ett år då jag har trivts
Jag har sovit skönare än någonsin i min säng
Jag har drömmar om att året som kommer ska bli ett år då jag, min familj och mina vänner njuter av livet och är friska och mår bra.
Jag ser mej själv maxa nästa år och inte fega, jag ska kliva upp på tians hopptorn och inte bara stå och hålla krampaktikigt i staketet så knogarna vitnar, jag vet dock inte om jag kommer hoppa, men jag ska fram till kanten och kolla läget,ta ett besult.... Hoppa eller knalla när igen med huvudet högt, det finns alltid val men ibland kan jag känna att jag inte ens kikar över kanten, men nu ska jag illafall kolla läget och se om det är något för mej, kanske dyker jag med huvudet före, eller knallar ner med okoktaspagettiben....

Många människor ser nyår som början på något nytt, vilket inte är så märkligt NYÅR....ja nytt år, de ser det som ett oskrivet blad i en bok, helst i en ny bok(almenacka). Det låter ju gött att kunna börja o på en ny kula,men ska man då lasta livet här och nu åt sidan och bara tänka framåt? Det låter kanske bra,....?
.Men i nästa tanke jag skulle tänka skulle jag säga emot mej själv direkt, för jag vill inte börja på ett nytt oskrivet blad, jag vill fortsätta, inte vända blad, istället vill jag kanske välja en ny väg. 
 


Kommentarer
Postat av: karlsson

Så sant vännen! Bara man vågar kollar över kanten så har man gjort mycket! puss

2008-01-01 @ 14:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0