söndagsköpet och mörkrädsla

Fick tag i den mysiga stora sommarkoftan!!! 

Såg på det äckliga programmet det okända. Ett spökprogram, jag ser det fast jag inte vill se det samtidigt som jag inte kan låta bli. Det är enbart läskigt. Jag blir bara räddare och räddare. Mörker och spöken trodde jag var rädslor som mindre barn hade, inte barn som fyller 20 in 12 dagar. Men så funkar det, jag blir dörädd för både mörker och spöken ju äldre jag blir. VARFÖR?

Igår, jag gick och la mej ensam hemma, det var inte min favvis. Känns som att något läskigt, verkligen serietecknat-läskigt, ska hoppa fram för att skrämmas. Eller aaaa inte hoppa direkt, men typ att det står och lurpassar på mej. Men varför i hela helvet skulle detta ske. Rent tekninkst funkar det ju inte så, alltås att seritecknade monster skuttar ut ur tvrutan och ska skrämma elinar....NÄ! Jag fattar bättre, men mörkrädslan kommer nog stays the same, varför vet jag bara inte, men det känns så.  Men att gå in i ett hus som har stått ensamt i några timmar, det har blivit mörkt, bara jag är där, det är ju "för tusan" upplagt för att det ska hända något läskigt.....( iallafall om jag var skådis mitt under en skräckis, men så är inte dagsläget).

"Stick dumma spöke stick" Alfons Åberg

Nu ska jag duscha och sedan lägga mej i sängen för att vakna upp till en nyarbetsvecka, härligt? jammenvist!


Tänk på dessa bilder då du har tråkigt, äckligt och kul på samma gång!

image437image439

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0