helgen i repris

FREdagen
Åkte och kollade bandy i Lidköping med mallan, per och henke, mysigt men trist med stooor förlust. Åkte hem och fick känna på riktigt läskiga lukter ( som kom utifrån). Dessa lukter fick oss att disskutera vad vi tyckte att det skulle lukta i stället, bebis eller bullar kom vi fram till. Efter detta samtal på sådan hög nivå var det dags att ge sig av till Hanna och sällsakapa med henne och vräka vindruvor. Somnade tidigt! 


LÖRdagen
Traditionernas stora dag i vänersborg, skulle också funka som rubrik över denna dagen.
Höstmarknad, det vill säga alla människor kommer ut ur sina villor och knallar runt med hundar, barnvangar med skrikade barn som skriker pga att de inte får heliumfylldaballongdjur eller skumtoppar, och rullatorer, det är minst sagt ett Kaos! Vi drog oss in, tradition är ändå tradition!! Stod ut i ca 10 minuter, valde att istället kika hem till anna med vårt medköpta fika. Vi åt åt åt och åt, sen var alla dästa och hade kaffekick.
Akutshopping, blev inget bra.
När jag kommit hem från en långdag sjönk jag ner i soffan och glodde på disney, sant! och glömde bort tiden helt. Jag skulle nämlig fixa mat och grejer för tjejerna så lite timing hade ju inte suttit fel, jag hann men stressigt blev det.
Sen droppade det in folk, vilket var jättrevligt, det dracks och åts och pratades på en skönt hög ljudnivå.
Vi drog sedan vidare ut och dansade och sjöng och dansade ännu mer.
Trötta och nöjda lade jag och Hanna oss med tjut i öronen och somnade på stört!



168185-1230
SÖNdag
Vaknade och städade och åt mycket och god frulle.
Hanna och jag behövde som vanligt vår söndagsfika, så cykeltur för fikabröd och sen hem och mysa i höstrusket.
Sen har det även spelats innnebandy med jobbet, inget som jag känner att jag behöver dela med mej så mycket av...


Well well en trist och personlig syn på min helg kanske...Here we come vecka 44, då alla skolkids får höstlova sig,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0