kings home

Hua Hin.
Idag har vi fraktat oss fran Koh Tao, ett skont stalle som bjod pa ladyboys-show,
skona bada, strandparty och en skon feeling.
Sa nu ar det HuaHin som galler.
Vi visste inte vart vi skulle ta vagen da vi klev av bussen men da poppade upp en stilig liten dam och visade vart vi kunde fa bo. Vi akte med och kom in i ett hem som inte liknar nagot annat jag tidigare sett i mitt 20 ariga liv.
Min reaktion var att jag borjade smafnissa som sedan brot ut till asgarv.
Detta ar ett live in guesthouse som ar fullproppat med saker.
Hundar som serverar drinkar fran en bricka av tra, uppstoppade kanarie faglar, elefanter med hatt, hjort aven den uppstoppad, kristallkronor, fruktansvarda tavlor, hund med jokerhatt, burgerking kronor, hasthuvud ,trasko med sprit i, flygande ko, monichichiapa, blasfisk,hjort med halsduk, familjefoton, hotorgskonst, blommor av alla tygkvaliteer du kan tanka dej, som sagt ar detta bara nagra utav de prylar jag ser nar jag sitter och surfar i receptionsdisken.
Det ar ett skontstalle, men jag ar lte orolig hur jag ska kunna sova nar jag har nagot som ser ut som en uppstoppad leopardunge med huggtander och nagot slags fjaderfa som blanger pa mej.
Feelingen man far av detta hem ar som att kliva in i en bilderbok ala Petson och findus the raw version.
Med det menar jag att man upptacker nagot nytt sa fort man flyttar blicken.

Vi kom hit sen eftermidagg sa prio ett var mat, vi strosade runt och fick tag i gott kak i ett hal i vaggen ,
dar gasterna skrev upp sjalva pa notan om de tog en extra ol eller sa.
Sedan strovade vi ivag pa nattmarknaden, hur mysigt som helst och en del shoppig blev det ocksa.
Shopping shopping shopping, i det har landet tar det adrig slut!

Nu ringer flera stora klockor har samtidigt da klockan slar 23.00 Det har nog inte slangts en endaste pinal har under hela tiden detta huset har existerat. Mamma du hade inte pallat alla pinaler.

Huahin Kings home ar det som galler.

Vi ser en skylt, detta hande for ca 3 veckor sedan, skylten visar FAN room, jag fundirulalr och tanker att det ar just ett Fan room(lite javligt rum pa svenska) jag sager min dumma och torftiga tanke rakt ut utan att fundera sa mycket. Nagra sekunder senare sager en person i sallskapet , som inte uppfattade FAn utan trodde FUN, "vem fan vill bo i ett roligt rum"
Men det ar precis vad vi gor nu , vi bor i ett FUN room, men jag ovar vi har bott i FAN rooms ocksa.

Dasa, nu har jag tjatat fardigt om detta uderbart kuliga stalle, hade garna lagt upp lite bilder men denna datorn ar fran tiden da man tyckte tetris var en kul grej man kunde sysselsatta sig med vid datorn , sa det ar valdigt daligt med stallen att plugga i sin kamera sladd.

Varm kram fran en nojd och lite trott elin i ett rorigt och roligt hem



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0