sista dagen

Morgon i det lustiga huset.
Nu ar det redan 5april och det ar dags for mej och mina resehomies att dra vidare till Bangkok.
Det ar sjukt hur fort tiden gar, hade latt kunnat stanna ute under 2 manader till,
inte pa detta stallet men fortsatt och resa vidare.
Detta stallet at ett sadant place som manga skandinaver bygger hus och lagenheter i,
men shit va lurade de maste kanna sig om de skulle se de andra delarna av Thai.
Detta ar badmassigt som vilken annan overexploaterad charterort som helst,
forutom pa kvallen da nattmarknaden ar i full gang.
Igar kakade vi pa nattmarknaden for 70bt/pers ca 14 kr var,
detta inkluderade en singha+kyckling och ris+ perfekt trevlig personal. 
 
Igar var det packning pa high level, det var svettigt och intensivt. Rulla, tejpa, skriva, kno,
men nu ar allt nere i vaskan.Det ar namligen galet hur mycket man kan shoppa har, det finns allt.
Att jag skriver sahar hoppas jag tyder pa att det faktiskt ar sa
och att jag inte bara har forlorat mitt omdomme och kommer komma hem och borja packa upp semesterfynd,
typ elefantsaronger och markligt monstrade trojor och skumma pryndnadssaker.
Att allt tillslut fick plats i vaskan berodde pa att jag har fatt slanga/skiljas fran manga plagg.
Sa pappa nu ar din vita skjorta i HuaHin for alltid, min fula fula sarong,min bikini, en bok,
neccesarprylar i mangder, papper och pinaler jag lyckats sammla pa mej
(har sa svart att saga nej nar nagon viftar med en flyer)

Tankte rakna bratfasoner som vi har hall oss med under resan
(det hor inte till varan vanliga vardag att kunna leva i den lyx vi har gjort)
Om en timma anlander var taxi som vi tar till bangkok 30mil 70 kr/pers, bratfason
Gar till skraddaren och far klader uppsydda, brat
Kakar pa hagen daaz bara for att man ar sugen pa lite glass, brat men inga slimpoang
Shoppar utan att kolla prislappar, rikemansfasoner

Usch usch, hur ska det ga att ga tillbaks till mitt "riktiga"liv? 
Det ser mer ut sa har
Ga upp till jobbet ohjartligt  tidigt, elin liv
Jobba, fast bara lagom lange, elin liv
Dricka kaffe hemma, elin liv
Trana, elin liv
Ata+ sova, elin liv

nu nar jag ser det framfor mej blir jag faktiskt lite, men ytters lite sugen pa nagra av elin livs bitarna.
Men innan hemresa ar pa tapeten ska jag passa pa att leva lyxlivet i nagra dagar till.
 ( leva i lyx pa elin lon ar trots alla odds mycket mojligt har)


Ta hand om er, sa ska jag satta mej i taxin och sedan checka in pa D and D inn.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Godnatt/godmorgon!
Kul att folk bloggar den här tiden så jag har lite att läsa!

2008-04-05 @ 04:29:04
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Jossi

Jääh, jag har oxå bott på D&D inn :) Jag har tillomä klippt mig, o fått en urskön massage där! Testa de ni! Vi ses i maj! ha en go hemresa!! pussokram!

2008-04-05 @ 17:20:35
URL: http://jossij.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0