P A U S E

Det är något med mej, det känns lite som att jag liksom är på PAUSE,
allt för att slippa fatta att sommaren är på upphällningen.
Jag avskyr, det är sant, jag hatar faktiskt när en årstid går över till en ny årstid.
Det är själva övergången som är jobbig like hell, då det inte är någon speciell årstid alls.
Hösten är hösten, sommar är sommar osv, men nu är det pågång att skifta, det är då jag ställer in mej på PAUSE.

Att vara på sommarPAUSE betyder att jag trotsar, sätter mej upp, mot årstiden. (låter skumt)
Men jag använder klänning, öppna skor, kjol, shorts, solglasögon, så länge så att jag till slut nästan behöver skämmas för att gå runt i sommarstassen.
Att vara på sommarPAUSE betyder också att jag har ett pauseande i mitt inhandlade av kläder.
Det är de förbaskade urvattnade reorna som förstör.
Röda prislappar är kul en dag, möjligtvis.
Men köpa sommarkläder nu...NEJ!
Då väntar, PAUSEar jag hellre och köper riktiga höstkläder när hösten faktiskt är här.
(det är därför det inte blir så mycket av den varan här)

TraditionsElin, Vinter Vår Sommar Höst, jag vill inte vara utan någon av dem,
men jag vill att det ska kännas i hela mej vilken årstid det är.

Men just nu är vi i någon slags Limboårstid, men som sagt trotsa denna skumma årstid och
Ha sommar tills Hösten är kommen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0