mästerkock

Nu är jag mätt nöjd och lite slö, men jag har bara mej själv att skylla.
Jag tog en skön promenad med solen i ansiktet som värmde och Mammas nya kille i hörlurarna.
Jag skrattar högt, skruvad humor.
Anledningen till promenaden var att det lurade en fika som belöning
plus att jag var tvungen att köra hem bilen från gårdagen.

Nu har jag just satt i mej en delikat maträtt bestående av couscous och parmaskinka. Gott, men framförallt jävligt snabbt att tillaga. För er som känner mej är jag inte vad man kan kalla en mästerkock.
Sanningen ligger nog i att jag är rädd att göra fel, jag har gjort det och sabbat för fler än mej själv.
Ett exempel på detta var när jag och kussarn skulle baka pepparkakor hos farmor.
Jag var första receptläsare, då är jag ganska safe trodde både jag och alla andra, men icke!
Jag har läskunskaper men jag är inte så insatt i recept språket,vilket resulterade i att det blev mycket mycket mer bikarbonat i pepparkakorna än vad det skulle vara.
Pepparkakorna turned into Stenkaka.
Livsfarliga.
Hade du kunna köpa de delikata stenkakorna i matbutiken skulle förpackningen täckas av en GIFTIG symbol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0