på soffan

På tåget idag satt jag mittemot ett par som inte hade samma språk,det var så roligt att se och höra hur han som hade engelska som modersmål försökte till den milda grad att lära sig svenska.
Han pekande på taket och sa golv och hans flickvän talade snällt om att det hette golv.
Sen blev det trixiare, han pekade på hyllan, hon talade om att det hette hylla, men sen blandade han ihop det med golv och tak, allt blev bara en stor röra för honom. Han försökte så gott han kunde, men svenskan är inget lätt språk.
Han undrade också om snabb, fort, det är svårt att hålla isär. Qick, fast, samma betydelse men används vid olika tillfällen. 


well well

Nu är jag hemma igen, konsigt att komma hem till 20 cm snö, när det i Götet var nästintill vår. På me varma kläder igen!


tröja zara
brallor indiska
armband 2and hand


dessa fynd till en summa av 120 kr..
jag vet inte riktigt när det blir läge för min tio kronors filmstjärne hatt. men jag ville bara ha den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0