ego tid

Nu har jag i all min uttråkningshet som finns
tagit min cykel, cyklat till ICA, handlat jordgubbar, cyklat hem och nu ska jag lägga mej och kolla på nån film.  

Varför har jag då så tråkigt.
Jo, jag är för tillfället ensam och har nu under en period haft sällskapssjukan.
Men nu är det ju inte så lätt, för jag godtar nämligen inte vilket sällskap som helst, dvs jag nöjer mej inte med mamma och pappa .
Jag vill ha mina vänner runt mej 24 timmar om dygnet, men jag måste här acceptera att de har ju ett liv som inte alltid inkuderar mej.
Så är, och ska livet vara.
Om vi hade setts 24 timmar om dagen, hade vi nog inte längre varit vänner........

Hur som helst, en SuperSöndag kort och gott bortsett från min lilla
Söndags-jag-hatar-vara-ensam-just-på-Söndagar-feeling.

Nu ska jag försöka njuta av min EGOtid.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: Julia

egotid uppskattar man inte alltid. Men vid andra tillfällen kan man längta efter att får vara själv, konstigt.

2008-06-30 @ 11:47:21
URL: http://ohhboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0