Myssen

Jag såg en gäst på mitt jobb i förra veckan, han hade en hatt på sig, en emilhatt/keps/mysse.
Det var svårt att låta bli att inte säga något om den.
Jag sa att jag tyckte den var himmlans fin , så gott som jag kunde på engelska.
Det var då han började berätta om sin lilla mössa.
Han kom från skottland, både hatten och farbrorn, han hade haft den i 37 år, tänk då hur fint använd den var.
Som man säger om möbler, så hade den patina, den var inte längre mörkblå, den var solblekt och havsvattenblekt och det var den sötaste hatt jag sett.
Han berättade att den en gång flög av utanför Danmark, men han hann att fiska upp den.
Han berättade även om hur hans fru titt som tätt får lov att hjälpa honom att sy ny padding/stoppning till den, för hans "huvud blev mindre med åren med öronen och näsan bara större och större".
Det var ungefär det han berättade om hatten, sen började han snacka om vikingaskepp,
då lyssnade jag inte längre lika noggrant. 


Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, en sånn har jag :)

2008-06-30 @ 20:33:15
URL: http://www.fashionsquad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0