wakin up to early\\\\ett inlagg som aldrig tycks ta slut

idag ar jag som vanligt vaken forst, men vaknade idag lite val tidigt.
Sover dessutom i en sang som later sjuuuukt mycket nar man vander och vrider pa sig ,
sa istallet for att helvacka jossan sa begav jag mej till det lilla rummet med datorerna och heltacksninsmattor pa golvet.
Har sitter jag nu och det kanns som att jag har all tid i varlden pa mej, det ar sa skont har.
Jag ska kolla min mail nu, det star att det finns sju nya mail,men inget kommer fram helt tomt. skumt! AHHH!!

Igar var jag och en reekompis pa sjukan i malaysia,
(Mamma, mormor och alla andra som sakert trott att det ar dodsfarligt kan vara helt lugna)
Det var inte jag som var lite krasslig och framforallt loste sig allt hel smooth.
Alla ar friska , matta och belatna.
Hur som helst!
Vi var pa sjukan, fint och hyffsat nybyggt sjukhus skulle jag tro, kanndes val som vilket sjukhus som helst skulle jag tro, det var bara smasaker som kanske var annorlunda.
(nu ska ni som laser nte tro att jag ar nan expert pa just sjukhus,
jag har kanske vart pa sjuk hus ca 10 ganger i mitt 20 ariga liv.)
Nar en person av ortsbefolkningen var sjuk fick hela familjen komma med till akuten och ageera moraliskt stod, den storsta familjen jag hann rakna igar,
under mina timmar pa en bla plaststol i vantrummet, var 7 peroner och det var bara foljet till den sjuka sa sammanlagt 8 pers varav en sjukling.
En annan pryl var att en kafeteria fanns inte i narheten , och min mage fullkommligt skrek efter mat, men som tur var hade jag ett paket tuggummi i vaskan, sa jag lurade min mage genom att tugga upp ett hekt tuggummipaket, och det fick jag sota for sen, min mage liknade en ballong.
Om man da slapar med sig hela sin familj da man ar krasslig, ska dom da bara sitta dar i vantrummet och kolla pa boneutrop och barnprogram och hungra ihjal?
Den roligaste prylen jag hann upptacka nar jag inte holl pa att lasa in bok, tugga tuggummi(jag fick aven lite traningsvark i kakmusklerna) eller kolla pa boneutrop eller barnprogram, var att kvinnan i receptionen. desk 3, roade sig och fik arbetstiden att ga genom att lira simpson pa datorn.
Det ar vad jag kallar effektivitet pa arbetet.
Som sagt jag vet inte hur saker egentligen funkar pa sjukhus , men det kanndes som att sakerna ovan inte forkommer i svedala.

Efter sjukhusbesoket begav vi oss for att ata det blev min forsta icke inhemska mat, det blev namligen pasta med viktlok och svamp,gott, men jag tycker mucho battre om deras eget kak.

Nar vi var matta begav vi oss hemat och trilalde in i en liten butik, sa klart fylld med en massa plagg med stenar ,strass och annat hemskt krimskrams, det varsta var att vi handlade vissa saker dar...nan dag ska jag lata er se resultatet.
Shoppingen har pa Langawi ar langt i fran bra, men det duger for mej som kanner ett akut behov av shoppning, modemagasin och bloggar, det ar sjuk jag vet!
Men jag trodde faktiskt att jag skulle klara mej langre an sahar innan dessa behov skulle trada fram.
sjukt som sagt och jag ar medveten om det.

Sis: det finns saker inhandlade till dej, vanta och se.

Du som har orkat lasa hela sjukt langa tramset och allt och och inget, tack!
Njut av eran onsdag som sanrt gryr.
imorgon drar jag och brudarna till Kuala Lumpur,
den som sitter inne med info om shopping och "du borde-se-saker" far hemskt garna skvallra till oss i mitt kommentarsfalt.

Kommentarer
Postat av: m

Timw Square!!! I KL! Måste ses, 12 våningar högt om jag inte minns fel..det tog dryga 9h timamr att gå igenom allt..vi ville se.. Dessutom finns det bergodalbana inomhus :D
Även vid petronas finns shopping, som topshop Zara osv. GLöm inte att besöka marknaden i KL heller.
ha de!

2008-03-19 @ 10:31:38
Postat av: Anonym

tack syster! :D btw mor vill också ha en hälsning till sig här på bloggen
! haha KRAM KAJSA

2008-03-19 @ 19:34:03
Postat av: albin och oscar

hej elin! hoppas du har det bra. / oscar

hej!ha det jättebra/ albin

2008-03-21 @ 11:48:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0