många frågetecken om vad god smak innebär:

sängkammar-blickar från en snubbe som hoppar konstant jämnfota

läder och nitar,en galen blick och en gångstil som inte bara påminner om Tina Turners

ung tant i tråkblå klänning som förvandlas till en högt slitsad klänning med hjälp av de klassiska "carola-fläktarna" och
som dessutom artikulerar som en vild apa

ett övervintrat pojkband som numer inte vågar kalla sig annat än dansband som gör raggarpop

med ett basehunter intro och ett försök att ge abba-agnetas blåa sidenrumpa konkurens med en lila sidenrumpa istället

en vilt gestikulerande översminkad kvinna med krum rygg

en vit halv handske med tillhörande trasor och ett taskigt försök till "britney"dansmoves..

va fan har jag för mej....

det är melodifestivalen jag har suttit och glott på i en timma, första gången på många år jag har sett ett helt program.
vad ska jag skylla på,...magsjukan och dess följder?


bilder:svt.se

Jag utger mej för att vara någon slags modeblogg, så here it comes:

den förra a-teens tjejen (marie....)hade snygga skor, janis joplin"carolin af ugglas" är på något läskigt vis lite söt i sin fina vita klänning som känns lite systrarna Olsen, "big-big-world-emilia" kändes lite duffy i en klänning som var fin på håll men som på nära håll såg ut som en konståkningsdress..?!.

sen heter det ju trots allt MELODIfestivalen
så om jag ska säga vilka MELODIER jag diggade mest (det ska tilläggas att allt flum-glitter-fjös runt om kring är distraherande, så fokus försvinner just från MELODIN)
men jag diggade nog bäst de som var lite soul-back-in-the-days-inspirerande
nämligen janis-kopian och bigbigworld-tjejen.




Kommentarer
Postat av: www.alexandrastyle.se

hahhaha firar, njae, men en drink och att se melodifestivalen har kompisgänget gjort många år, dålig eller inte hahah =)))



Men drinken var god =)



//



www.alexandrastyle.se

2009-02-07 @ 21:23:21
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: www.alexandrastyle.se

Ps. hahaha tyckte också det likan en konståkningsdress close up...haha =)



Same there!



//

www.alexandrastyle.se

2009-02-07 @ 21:25:14
URL: http://www.alexandrastyle.se
Postat av: Cecilia - Sjunger i bloggen!

Jag sjunger i bloggen idag. "I am ready for love" av India Arie. Kika gärna in och säg vad du tycker! Om du gillar det så finns jag på bloglovin :)

Vad ska du hitta på idag? Hoppas att du har haft en fin start på dagen.

Kramis :*

2009-02-08 @ 06:20:14
URL: http://ceciliabizzi.blogg.se/
Postat av: karin

jag har lagt ner melodifestivalen för länge sen ;p

2009-02-08 @ 10:44:08
URL: http://avantgardefashion.blogg.se/
Postat av: Darling

det enda som är festligt med melodifestivalen är ju att få dissa scenmodet :)

2009-02-08 @ 16:24:24
URL: http://killmydarlings.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0