för ett år sedan satt jag en eftermiddag och iakttog min sis när hon lagade en lunch till sig själv ::

sis i köket...

Nu ska min syster laga mat, undra vad det blir?
Det ska tillägas att kockkunskaperna jag har gått minste om har heller inte hon lyckats snappa åt sig-

Hon går ut strakt med ett deciliter mått, ett paket snabb makaroner och en blå skål med okänt innehåll från kylskåpet.Hon håller fram en bit äcklig korv och frågar mej om det kanske blir gott.
Mitt svar blir "jag vet inte"
Hon klipper ner något jag tror är skinka i den blå skålen med okänt innehåll...va ska nu detta bli.
Vattnet har snart nått sin kokpunkt.
Hon läser intensivt instruktionerna på snabbmakaronpaketet.
Mäter upp rätt mängd makaroner.
Vänder sig om och visslar och pillar lite på sakerna i fönstert.
Tuggar lite okokta makaroner och berättar en anekdot från hennes ekonomilektion.
Hon berättar hur hon fått frågan" ge ex på en fast kostnad"
Hon berättar vidare att hon då satt och tänkte "hyra, hyra hyra hyra"
Sen fick hon frågan och sa istället för hyra, så sa hon ränta.
Förklarar vidare sen att hon förväxlat svenska och engelska, hyra och rent, det bliev tillsist svaret "ränta".

Nu satte hon på köks fläkten och går snabbt över till micron och vänder sig om och säger"jag ska bara ha ett singstar"

makaronerna är klara
Hon börjar snacka om hur äckligt tonfisk och ägg luktar tillsammans
ÄGGMÖK

Nu så, skakar av makaronerna, noggrant. Skaka, snurra, skaka, snurra, fram med tallriken och Voila, Sis har lagat middag.

Kommentarer
Postat av: sanna

svar: ja men eller hur!

2009-05-18 @ 11:10:20
URL: http://sannaknows.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0