snöblandat

Frustration, kyla och kaffe.

Min dag har inte gått alls som jag tänkt mej ännu. Jag har ett arbete som innefattar att jag ska fixa ihop en wikipediatext. Det går inget bra alls. Jag har knatat runt bland stadens bibelotek i snålblåst och snö/regn, letat i gamla uppslagsverk, pratat med koftbeklädda bibliotekarier och inte funnit det jag behövde. VET NÅGON VARIFRÅN ORDET PUBLIK KOMMER I FRÅN?

Just nu vill jag bara hoppa in i ett varmt torkskåp och stå där tills jag är varm i hela mej igen efter den jävla kyliga och blöta promenaden mellan alla bibilotek. Eller ta fram hårfönen och blåsa tårna varma, eller kanske en kopp varmt varmt kaffe. Men om jag vore min vän Hanna (som har en kakelugn) skulle jag slänga in en drös vedträn i kakelugnen och sitta framför den och värma mej.  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0