personligt/privat

Det är just nu ganska stressigt i livet just nu, det är examinationer, rapporter, prestationsånget och mycket mer, men ändå mår jag bra, känner mej glad och peppad på 2011. Det är små grejer som gör att jag känner peppen. Fint väder, snö och krispig luft, ett fint ord, ögonkontakt, en fin melodi, en laktoslatte (första på över en månad), förväntningar, vackra bilder, inspirerande människor, dricka öl på en lagom sunkig pub med sina vänner, timmlånga diskussioner om allt och inget alls, önskningar, ambitioner och mycker mycket mer...... Jag övar mej på att hitta de där småsakerna och uppskatta dem för att inte hamna i vardagstristessen. Det är inget nyårslöfte, men det är ett mål som jag ständigt jobbar med. Ett mål som snabbt ger belöningar i form av att man känner peppen och kan bli smått hög på småsaker som de jag nämde ovan.
Jag längtar efter att spendera tid med vännerna, i parker, på pubar, på dansgolv, på fik, hemma i min soffa, vid ett köksbord. Jag längtar efter att organisera en skrivbordshörna. Jag längtar efter att sätta upp fina bilder på mina väggar. Jag längtar efter att spatsera i vårväder i tygskor. Jag längtar efter att åka skidor. Jag längtar efter att ha solen i ögonen.  Jag längtar efter bara bruna ben och en virkad klänning. Materiellt och känslomässigt finns många mål och förväntningar på 2011.

Kommentarer
Postat av: jossan jon

Jag önskar man kunde klippa bort jan,feb,mars från kalender, å bara gå direkt på april. Det hade alla mått bättre utav! Även om det finns ljus i alla de där sköna stunderna du beskriver.

2011-01-13 @ 20:44:19
Postat av: Anna

Tack så snällt!



Och det är fint att man trots jobbiga saker kan se de fina vardagliga tingen som gör en glad. Jag älskar de där kopparna i olika färger. Vill ha dem jättemycket.

2011-01-18 @ 10:06:40
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0