sanningsdagen?

Igår var det en speciell dag, mycket speciell.
Vi samlades för att säga hejdå till vår äventyrliga härliga vän som ska upp till åre och göra kariär som skidlärare. Men inget blev som vi hade förväntat oss. Allt startade som vanligt, lugnt och skönt och mycket goda saker att tugga på, pepparkakor och ost och glögg och skumtomtar och clementiner osv..Vi satte oss ner och drack vår glögg och tjatade på precis som vanligt, det blev en del snack om nya lägenheter osv. Kajsa talade om att hon skulle flytta ihop med sin kille i en trea, och vi andra var snabba med att fråga, när? hur? varför? Sen kom frågon" när kommer den?" Alla skrattade och tänkte på samma sak, bebisen,,,hahaha som att någon av oss skulle få kids! HA!
Kajsa svarar lugnt " i maj". VA?!
Sen började alla skratta och svettas och gråta samtidigt.....
EN BEBIS
Kajsa var superglad men lugn, vi var superglada men allt annat än lugna.
Det kommer komma en bebis i Maj, hur ballt är det inte, en liten liten bebis, Kajsa är en liten person och hennes pojkvän är också en liten person, kommer bli världens sötaste minstaste NilsKarlssonspysslings bebisen i hela världen.

Det går upp för mej mer och mer, dag för dag, jag, inte bara jag jag och mina vänner är inte längre barn, vi är unga vuxna...
Jag ligger snäppet efter, bor hemma och stabilt singel och njuter av att jobba, träna, sova, äta. Men det är nu den senaste tiden jag har börjat känna mej en smula understimulerad, jag vill lära mej saker, skaffa mej ett eget litet hem, handla mitt tvättmedel själv och diska min egen disk och sköta mej själv.
Ego elin vill bara ha sig själv att tänka på. 
 
Idag är jag sjukskriven pga überhuvudvärk pga min dåliga syn, ska jobba imorgon, det är dötrist att sitta hemma , har sittsår i häcken.

När jag klev upp i morses försökte jag läsa tidingen och på första sidan stod det om mordet jag hörde om redan igår, JOVISST, ett mord på ett av ställena jag besöker under mitt jobb och hargjort under ett halvår. Läskigt är bara förnamnet. En kvinna har alltså mördat sin gubbe igår morses och sedan ringt polisen.

Detta kan komma att bli ett av mina längsta blogg inlägg...

Imorgon kommer en speling av high class äga rum på lilla cafe mic, BE THERE
Sitter just nu och lyssnar igenom Affordable Hybrids nya skiva, The snake was a mistake. 
Och för er som bor på en annan plats på jorden kan jag tipsa om en het spelning i morgon, nämligen i Göteborg, Säkert gör sin andra spelning på Neffertitti, hon har den första idag, Ballt! 

168185-1352168185-1351


Till helgen kan det även komma att bli en sistripp för julklappsshopping och lisebergsmys.... nu ska jag laga mej lite mat. Nått med kött!

Kommentarer
Postat av: kim

shiiit va roligt att kajsa ska ha barn! grattis

2007-11-29 @ 23:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0