Håll mej hårt/Låt mej gå

Jag har nu varit på HagaBion och sett Håll mej hårt, Låt mej gå.
En film om barn med en uppväxt som barn inte borde behöva växa upp i.
En dokumentärfilmare följde några barn som bodde på elevhem på skolan som var anpassad för barn med mycket svåra hemmiljöer.
Man fick se deras vardag och det är en tuff vardag.
Slagsmål, vredesutbrott, kärlek,gråt,gemenskap och en väldigt massa tålamod och järnvilja.
Jag skrattade och grät genom hela filmen.

Snälla gå och se den.

Innan filmen träffade jag några störtsköna tjejer från min grupp i skolan, vi fikade och pratade.
Hagabion är verkligen värt ett besök endast för de mysiga fiket/restuarangen.
Gott kaffe, gullig personal och enormt goda smörgåsar!


utanför mitt fönster just nu 0809092140

Kommentarer
Postat av: love

Jag blev sjukt sugen på att gå och se den. :D

2008-10-09 @ 22:45:47
URL: http://www.lovecarlsson.blogspot.com
Postat av: angelica

åh. den låter spännande! kanske man skulle gå och se den. pussss

2008-10-09 @ 22:57:02
URL: http://forsvaretshudsalva.blogg.se/
Postat av: Spådam Annki

ShooZan !

Gillar du klackpjuck ; )) myntat ett nytt ord !

Vad ska du göra i helgen ?

Vad är det viktigaste jag ska tänka på om jag vill gå ner i vikt ?

Ge mig ETT gott råd snygging !

Hälsn.Spådam Annki

Ps. Har du sett min fett utflippade blogg..

2008-10-10 @ 04:47:46
URL: http://kartomantik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0