jävla rödvinsspillare

Jag hade en så himmlans finfin kväll igår, den blev mer och bättre än vad jag hade tänkt mej.
Annika och jag började med att käka kantarellpasta på PastaHouse i Linné och drack ett kalasgott vin. Sen promenerade vi bort i mot biografen i härlig kylig göteborgshöstluft, men mitt skoskav fick oss att ta spårvagnen den sista biten. Vi såg This is it, den gav mej rysningar flera gånger, jag fick gåshud på kinderna. Det var den fantastiska koreografin som fick mej att rysa. Själva MJ kände jag mest sympati för, en klen liten figur som ändå gjorde sitt bästa för att hänga med, sjunga kunde han fortfarande göra i toppklass. Människor i publiken applåderade i biosalongen efter vissa av MJs nummer, vilket bara det gav mej rysningar. Härligt när människor går upp i saker på det viset!

Sen knallade vi vidare mot, som vanligt, andra lång och drack lite mer vin, hittade hundralappar, träffade old tonårsvän och blev spilld på. För andra veckan i rad blev jag spilld på. Jag har själv alltså inte varit orsaken till rödvinsmarinerad vita tees. Hade det varit jag själv skulle jag förbannat mej, men nu när det två veckor i rad är andra männsikor som spiller på mej blir jag tyvärr mest ledsen och förbannad. Tyvärr är jag inte så ball så att jag kan fortsätta kvällen med en tee som är nedfläckad av rödvin, inte ens på självaste halloween kvällen. 

Nu ska jag försöka tvätta min nedfläckade tröja, men först marinerar jag den i diskmedel.
Önska mej lycka till med fläckarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0